سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین کتابهای علمی تخیلی برای همه – معرفی کتاب های علمی تخیلی

 

به دنبال علمی-تخیلی بعدی خود هستید که باید بخوانید؟ سایبرپانک ، اپرای فضایی ، دیستوپیا - ما برخی از رمان های علمی تخیلی مورد علاقه تیم ما را گرد هم آورده ایم. بعضی از آنها کاملاً منطقی است ، برخی دیگر سفرهای وحشیانه تخیل هستند ، اما همه آنها چشم اندازهای جذاب از آینده احتمالی ما هستند. در اینجا به ترتیب زمانی برای افراد کامل ذکر شده است. برای مطالعه این کتاب ها با تخفیف می توانید به کد و کوپن تخفیف فیدیبو مراجعه نمایید.

sci-fi books

دنیای فروزان ، نوشته مارگارت کاوندیش (1666)

این کتاب بدون شک اولین کتاب علمی تخیلی است که تاکنون نوشته شده است. زبان دنیای فروزان ممکن است قدمت داشته باشد ، اما این متن فمینیستی نترس از مارگارت کاوندیش پر از تخیل است که فقط برای زمان خود فوق العاده شجاع نیست. همچنین هنوز هم فوق العاده مرتبط است. به عنوان الهام بخش نویسندگانی از جمله China Miéville و Alan Moore.

 

داستان آرمانشهرانه کاوندیش ماجراهای یک زن ربوده شده را دنبال می کند ، که به دنیای دیگری سفر می کند که توسط انسان های نیمه جانوری و بخشی دیگر اداره می شود - مردان روباه ، مردان ماهی ، غازها ، لیست ادامه دارد. از آنجا که او یک زن بسیار زیبا است ، او ملکه آنها می شود ، و حمله ای متعالی به دنیای خود ترتیب می دهد ، کامل با آتش سنگ (سنگ) از آسمان.

Frankenstein ، نوشته مری شلی (1818)

مری شلی از 18 سالگی شروع به نوشتن فیلم ترسناک کلاسیک فرانکشتاین (Frankenstein) کرد. دو قرن بعد ، این یکی از نیاکان اصلی هر دو ژانر علمی تخیلی و ژانر وحشت است که با موضوعات بزرگی مانند ماهیت زندگی و مرگ ، جاودانگی و مهندسی ژنتیک دست و پنجه نرم می کند. این یک رمان طرفدار علم است که در قلب خود دکتر فرانکشتاین را به عنوان جناح بی عاطفه داستان نشان می دهد ، او موجودی را خلق کرده و حاضر نبود مسئولیت اعمال خود را بپذیرد. در عصری که فضای بین زندگی فنی و مرگ از هر زمان دیگر باریک تر است و دانشمندان با آرایش آنچه ما انسان ها است بازی می کنند ، فرانکنشتاین هنوز هم می تواند یک درس مهم را بیاموزد: فقط به این دلیل که می توانید ، به این معنی نیست که باید.

بنیاد ، توسط آیزاک آسیموف (1951)

آسیموف نویسنده ای پرکار بود ، اما بسیاری از بهترین کارهای او داستان کوتاه کلاسیک مانند شب پاییز یا آخرین سوال است که مانند شوخی های طولانی با پیچ خوردگی مشت در انتها بازی می کنند. در سری بنیاد ، او به طور کامل در حالت دیگری قرار دارد و نمودار ظهور و سقوط امپراطوری ها را در حرکت های مسواک زده است. نثر آسیموف می تواند متزلزل شود ، و در نمایش شخصیت های زن به نگرش های زمان خود خیانت می کند ، اما میراث ماندگار باقی مانده است.

مجموعه بنیاد از هاری سلدون پیروی می کند ، که معمار روانشناسی است - شاخه ای از ریاضیات که می تواند هزاران سال قبل پیش بینی های دقیقی انجام دهد و به نظر سلدون برای نجات نژاد بشر از دوران تاریک ضروری است. می توانید ببینید که چرا این یکی از کتابهای مورد علاقه الون ماسک است (همراه با The Hitchhiker"s Guide to the Galaxy، and The Moon is a Hards mistress by Robert Heinlein - همچنین توصیه می شود). سازگاری با صفحه نمایش که مدتها در انتظار آن بود ، یکی از پرچمداران ارائه خدمات پخش جریانی جدید Apple است.

ستاره ها مقصد من ، نوشته آلفرد بستر (1957)

این رمان برجسته با یک پیشنهاد ساده آغاز می شود - اگر انسان بتواند از راه دور دور شود چه می کند؟ - و در یک داستان از تولد دوباره و انتقام که در سراسر منظومه شمسی می پیچد: شمارش مونت کریستو برای سن بین ستاره ای. اولین بار به عنوان ببر منتشر شد! ببر! در انگلستان ، به نام شعر ویلیام بلیک ، از Gully Foyle پیروی می کند - بی رحمی خشن ، بی سواد ، که شش ماه را در اعماق فضا سپری می کند و بقیه کتابها به دنبال مجازات برای آن هستند. برای مطالعه و خرید با تخفیف کتاب های معرفی شده ، به کوپن های تخفیف ایران کتاب مراجعه کنید.

Dune، نوشته Frank Herbert (1965)

در سال 2012 ، خوانندگان WIRED ایالات متحده ، Dune را به عنوان بهترین رمان علمی-تخیلی در همه زمان ها انتخاب کردند. این کتاب همچنین پرفروش ترین زمان است و از یک جهان ماموت الهام گرفته است ، از جمله 18 کتاب در بیش از 34000 سال و اقتباس فیلم وحشتناک 1984 توسط دیوید لینچ ، بدترین فیلم او تاکنون. امیدوارم در حال حاضر تلاش بهتری به کارگردانی دنیس ویلنو در حال تولید است. این مجموعه 20 هزار سال در آینده در کهکشانهای گیر افتاده در دوران فئودالی تنظیم شده است ، جایی که رایانه ها به دلایل مذهبی ممنوع هستند و خانواده های اصیل بر کل سیارات حاکم هستند. ما بر روی سیاره آراکیس تمرکز می کنیم ، که ماده ای را دارد که به عنوان ارز در سراسر جهان به دلیل کمیاب بودن و تقویت کننده ذهن استفاده می شود. بسیاری از کرم های شنی غول پیکر ، بیش از حد.

Metro 2033 ، نوشته دیمیتری گلوخوفسکی (2002)

سال 2033 است ، و یک آخرالزمان هسته ای بقایای برچسب دار انسانهای مسکو را مجبور به فرار به پیچ و خم زیرزمینی تونل های زیر شهر کرده است. در اینجا آنها قبایل مستقلی را در هر ایستگاه مترو توسعه می دهند ، کالاها را تجارت می کنند و با یکدیگر می جنگند. اما مخفی شده در تونل های بین ایستگاه ها جهش های گوشتخوار وحشتناکی و صدایی را پنهان می کند که مردم را دیوانه می کند ... این مقدمه رمان فوق العاده موفق دیمیتری گلوخوفسکی است که بعداً به یک سری بازی های ویدیویی تبدیل شد. بخشی از داستان حماسی ، قسمت هیجان انگیز ، داستان ترجمه شده از نوجوانی به نام Artyom پیروی می کند ، که برای نجات بقایای بشر مجبور است از طریق خطرات غیر قابل پیش بینی به قلب مترو سفر کند. انتظار شوکه شدن داشته باشید.

 

اوریکس و کراک ، نوشته مارگارت اتوود (2003)

در حالی که The Handmaid’s Tale دنیایی را توصیف می کند که روز به روز منطقی تر به نظر می رسد ، در اوریکس و کریک اتوود یک سیرک اصلاح شده ژنتیکی از روندهای فعلی که کاملاً به حد مطلق رسیده اند - "آخرالزمان مهندسی زیستی" می چرخد ??، یک دیدگاه این است که یک بازرسان می گوید. تعدادی از اقتباس های تلویزیونی مطرح شده است ، از جمله یک پروژه HBO که اکنون با استفاده از دارن آرونوفسکی در حال نابودی است ، اما این یکی از مواردی است که می توان آن را در کنار فیلم Stars My Destination در پرونده ای غیرقابل انطباق قرار داد. دنیای کتاب به اندازه کافی پر جنب و جوش ، سورئال و آشفته است.

 

The Martian، نوشته اندی ویر (2015)

اولین رمان اندی ویر به معنای واقعی کلمه این دانش را وارد داستان علمی تخیلی می کند ، بسته بندی شده در تن جزئیات کاملاً تحقیق شده درباره زندگی در مریخ. در اینجا توضیحاتی در مورد چگونگی کوددهی سیب زمینی با فضولات شخصی و هک کردن سیستم حمایت از زندگی برای مریخ نورد مریخ وجود دارد - از جزئیاتی که اقتباس فیلم با بازی مت دیمون به جایی نرسیده بود. سبک تحریر ، پاپ فرهنگ بارگذاری ، به مذاق همه خوش نخواهد آمد - این کتاب احتمالاً در درس ادبیات انگلیسی آموزش داده نمی شود - اما دیدگاه اول شخص برای این داستان فضانوردی که در سیاره سرخ گیر مانده است منطقی است. راهی برای بازگشت به خانه نیست.