سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک

 

در 21 اکتبر ، نمایش اقتباسی کارگردان بن ویتلی از ربکا دافنه دو موریر در نتفلیکس به نمایش درآمد و این اولین باری بود که داستان از سال 1940 روی صفحه نمایش ظاهر شد ، وقتی آلفرد هیچکاک نسخه افسانه ای خود را کارگردانی کرد. و در حالی که نسخه ویتلی قطعاً خود به خود ایستاده است ، اما همچنین ممکن است مخاطبان را ترغیب کند که نه تنها از فیلم Rebecca     هیچکاک ، بلکه از فیلم های بزرگ دیگر استاد ماجرا ترسناک نیز بازدید کنند. کدام یک از بهترین ها برای تماشا هستند ، و از کجا باید شروع کنید؟ این موارد مورد علاقه T & C است. آیا آنها نیز مال شما خواهند بود؟

 alfred hitchcock

ربکا

ممکن است اقتباس صفحه نمایش بزرگ هیچوک در سال 1940 از رمان دافنه موریر امسال در حال بازسازی باشد ، اما نسخه اصلی آن هنوز کاملاً ارزش دانستن دارد. در این فیلم جوآن فونتین به عنوان راوی گمنامی بازی می کند که با ماکسیم دو وینتر ثروتمند و بیوه (لورنس اولیویه) ملاقات می کند - اما در سایه وحشتناک همسر اول فقید خود زندگی می کند. این فیلم تأثیر ماندگاری داشته است - باعث شد که ماندرلی و خانم دانورس هر دو مرجع محبوب پاپ کاتور باشند - و مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت و 11 نامزد دریافت جایزه اسکار و کسب دو جایزه شد.

 

سوظن

کری گرانت و جوآن فونتین در این فیلم مهیج 1941 درباره زنی بازی می کنند که ممکن است همسرش تمام آنچه که به نظر می رسد نباشد. فونتین برای بازی در نقش لینا مک لایدلاو که نگران این است که شوهر نه چندان راستگو برای کشتن او نگران شود اسکار گرفت و خود فیلم نامزد بهترین فیلم شد.

 

طلسم شده

در یکی از اولین نقش های خود ، گریگوری پک نقش دکتر آنتونی ادواردس را بازی می کند که قرار است کار جدیدی را در بیمارستان روانی ورمونت آغاز کند. اما این یک فیلم هیچکاک بدون هویت اشتباه نخواهد بود: یک روانکاو زیبا (اینگرید برگمن) به زودی متوجه می شود که یک شیاد است ، که ممکن است دکتر ادواردس واقعی را کشته باشد.

 

بدنام

دسیسه های بین المللی و یک مثلث عاشقانه خطرناک در خط مقدم هیجان هیچکاک در سال 1946 است که کری گرانت ، اینگرید برگمن و کلود راینز در آن بازی می کنند. هنگامی که آلیشیا هوبرمن از برگمان برای جاسوسی گروهی از نازی ها استخدام می شود ، او خود را در میان دستیار دولت خود و مردی که قرار است تحقیق کند درگیر می کند. داستان پیچ و خم می کند - ناپدید شدن های مرموز ، مسمومیت و کشتار هسته ای به وفور یافت می شود! - و در نهایت یکی از لذت بخش ترین و قابل بازنگری ترین آثار هیچکاک است.

 

طناب زدن

این فیلم 1948 یک شب پرتنش را در یک مهمانی شام در منهتن دنبال می کند که درست پس از کشته شدن یکی از دوستان مدرسه قدیمی توسط دو میزبان آن ، با بازی جان دال و فارلی گرنجر برگزار می شود. در حالی که دوستان و اعضای خانواده مرحوم برای این قسمت جمع می شوند ، محل زندگی وی به یک موضوع داغ تبدیل می شود - علی رغم اینکه بدنش در دید ساده در یک صندوق عقب قرار گرفته است. طناب یکی از محبوب ترین فیلم های هیچکاک نیست ، اما نگاهی جذاب به روند فکر قاتلان است و شما را وادار می کند که دفعه بعد که برای صرف یک وعده غذایی به دوستانتان ملحق شوید ، دو بار فکر کنید.

 

غریبه ها در قطار

رازهای قطار واقعاً بهترین رازها هستند. هنگام ترانزیت ، یک ستاره تنیس با مسافر دیگری که اتفاقاً یک قاتل روانپزشک است ، گفتگو می کند و یک وضعیت به ظاهر بی گناه به زودی منجر به قتل می شود. این ستاره تنیس می خواهد همسرش را طلاق دهد و روانشناس می خواهد از شر پدرش خلاص شود و به آنها پیشنهاد می کند "مبادله" قتل کنند تا هیچ یک از آنها دستگیر نشوند. سایکوپات اولین قتل را انجام می دهد و تنیسور وحشت زده را ترغیب می کند که نوبت خود را بگیرد.

 

پنجره عقب

این فیلم مهیج سال 1954 درباره یک عکاس مجروح و محصور در خانه که روزهای خود را به تماشای همسایگان خود می گذراند ، قطعاً برای مشاهده در قرنطینه مناسب است. L. B. "Jeff" Jefferies مسلح به دوربین های شکاری ، دوربین لنز طولانی و هیچ چیز دیگری به جز زمان ، رفت وآمدها را از طریق پنجره های آپارتمان مشاهده می کند - و هنگامی که شاهد آنچه که به نظر او قتل است ، در حل جنایت متمرکز می شود. الهام برای همسایگان فضول در همه جا.

 

برای گرفتن یک دزد

این کلاسیک جواهری-دزدی ممکن است زیباترین فیلم هیچکاک باشد: چه چیزی بهتر از گریس کلی (هنوز شاهزاده خانم نیست) و کری گرانت که در Rivieria فرانسه آفتاب می گیرد و موش و گربه بازی می کند؟ گرانت نقش جان "گربه" رابی را بازی می کند ، یک سارق جواهر بازنشسته که زندگی خوبی دارد. کلی - ثروتمند ، شوخ طبع ، بی حوصله - علاقه عاشقانه خود ، فرانسیس را بازی می کند. پس از یک رشته سرقت توسط یک عامل ناشناخته که از سبک رابی تقلید می کند ، رابی باید سارق واقعی را شکار کند و نام او را پاک کند و فرانسیس همدست او باشد.

 

سرگیجه

یک مورد مرگبار از هویت اشتباه در قلب داستان مهیج هیچکاک در سال 1958 است ، که در آن جیمز استوارت در نقش پلیس بازی می کند که با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم می کند وقتی که برای تحقیق در مورد همسر یک دوست قدیمی با بازی کیم نواک استخدام شده است. این فیلم در زمان اکران با بازخوردهای مختلفی روبرو شد ، اما توانست دو جایزه اسکار را بدست آورد و به طرز باورنکردنی نفوذ کند.

 

شمال توسط شمال غربی

مانند بسیاری از فیلم های هیچکاک ، این نویسنده جنگ سرد 1959 - که آخرین فیلم کاری گرانت با کارگردان بود - داستان هویت اشتباه است. گرانت نقش یک مرد تبلیغاتی را بازی می کند که از طریق یکسری خطاها ، هدف حلقه جاسوسی می شود و برای قتل یک دیپلمات سازمان ملل متحد در نظر گرفته می شود. او برای جلوگیری از پیگرد قانونی ، با کمک زرق و برق دار ایو کندال با قطار به غرب می رود. بین صحنه فیلم گرد و غبار محصول موبر و نتیجه گیری آب و هوایی در کوه راشمور ، هنوز ده ها سال بعد مخاطبان آن در لبه صندلی های خود هستند.

 

روانی

سایکو ممکن است محبوب ترین فیلم امروز هیچکاک باشد ، در زمان خودش در حال بریدن بود و موانع آنچه یک فیلم ترسناک می توانست برطرف کند را شکست. سایکو به دنبال ماریون کرین از جانت لی می رود که وقتی در هتل متل بیتس چک می کند و با پایان نابهنگام روبرو می شود با انبوهی از پولهای دزدیده شده فرار می کند. هرچه تحقیقات در مورد مرگ وی گسترش می یابد ، نورمن بیتس (آنتونی پرکینز) متل نیز بیش از پیش مشکوک می شود و منجر به یک. پایان فراموش نشدنی (و اکنون بدنام).